Marco Vitale – urodzony w Palermo, obecnie mieszka w Polsce. Studiował grę na fortepianie i klawesynie, jak również kompozycję w Konserwatorium im. V. Belliniego w swoim rodzinnym mieście. Uczestniczył w wielu międzynarodowych kursach mistrzowskich. W roku 2002 przeniósł się do Holandii gdzie studiował w Królewskim Konserwatorium w Hadze. Uzyskał dyplom w klasie organów Josa van der Kooya i tytuł Master in Early Music w klasie klawesynu Tona Koopmana. Jego działalność muzyczna zaprowadziła go do najbardziej uznanych sal i festiwali w Europie i na Bliskim Wschodzie. Jest dyrektorem artystycznym orkiestry barokowej Contrasto Armonico, specjalizującej się w wykonawstwie muzyki stylu włoskiego oraz barokowych oper przy użyciu historycznych instrumentów i praktyk wykonawczych. Oprócz występów z Contrasto Armonico prowadzi kursy mistrzowskie w Europie i na Bliskim Wschodzie. Jest dyrektorem muzycznym Damascus Baroque Soloists i regularnie występuje z Le Concert des Nations Jordiego Savalla.
Marcel Beekman – jest jednym z najbardziej cenionych obecnie solistów, wykonującym zarówno repertuar barokowy i klasyczny, jak i współczesną muzykę koncertową i operową. Występował z Berliner Philharmoniker, the Royal Concertgebouw Orchestra, the Orchestra of the 18th Century, Les Arts Florissants, Musica Antiqua Köln oraz z ASKO | Schönberg, pod batutą takich dyrygentów jak Sir Simon Rattle, William Christie, Iván Fischer, Frans Brüggen, John Adams oraz Reinbert de Leeuw. Nowe utwory pisali dla niego tacy kompozytorzy Elmer Schönberger, Roderik de Man oraz Martijn Padding. Jego wykonanie podczas światowej premiery Pasji św. Łukasza Calliope
Tsoupaki było jednym z objawień podczas Holland Festival w 2008 roku. Brał udział w wielkich międzynarodowych wydarzeniach muzycznych, takich jak Salzburg Easter Festival, Utrecht Ancient Music Festival, Nederlandse Muziekdagen, Bregenzer Festspiele, Festival de La Chaise-Dieu czy Saito Kinen Festival Japan. W 2013 roku brał również udział w wykonaniu Vespro della Beata Vergine Claudio Monteverdiego podczas XXI edycji Festiwalu „Pieśń Naszych Korzeni w Jarosławiu”. Ma na koncie wiele nagrań płytowych, które świadczą o ogromnej uniwersalności jego głosu.
Enrique Gómez-Cabrero Fernández – urodzony w Hiszpanii. Po uzyskaniu w 2005 roku dyplomu w klasie skrzypiec Francisco Comesaña w Conservatorio Profesional de Música de la Comunidad w Madrycie, kontynuował swoje zainteresowania historycznym wykonaniem biorąc udział w licznych w kursach i warsztatach. Ostatecznie w 2006 roku rozpoczął naukę w klasie skrzypiec barokowych Ryo Terakado w Koninklijk Conservatorium w Hadze. Pobierał naukę u najlepszych specjalistów w dziedzinie muzyki dawnej, takich jak: Enrico Gatti, Hiro Kurosaki, François Fernandez, Elisabeth Walfisch, Mira Glodeanu czy Ton Koopman. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Jacques Ogg, Michael Chance, Jaap ter Linden, Patrick Ayrton, Peter Van Heygen, Oscar Gershenshon. Udzielał lekcji jako gościnny profesor w Damasceńskim Konserwatorium. Wziął udział w wielu festiwalach, takich jak: Utrecht Oude Muziek Festival, Utrecht Fringe Festival, Nederland Dietrich Buxtehude Festival, Duinoord Muziek Festival czy Pieśń Naszych Korzeni w Jarosławiu. Koncertował w najlepszych salach Europy, m. in. w: Auditorio Nacional w Madrycie, Teatro Comunale di Modena oraz The Concertgebouw w Amsterdamie.
Michele Carreca urodził się Fogii. Ukończył klasę lutni w Konserwatorium Świętej Cecylii w Rzymie w roku 2006. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Jakoba Lindberga, Paula O’Dette i Hopkinsona Smitha. Jako solista i członek większych ansambli koncertował w wielu krajach na kilku kontynentach. Ma na swoim koncie wiele nagrań zarówno solowych i jako muzyk basso continuo między innymi dla Animus Cristophori, Brilliant Classics, Barytone, Classic Voice-Antiqua, Ipsar, Rai Trade i Urania Records. Prowadził kursy i warsztaty dla wielu instytucji, w tym dla Konserwatorium w Fogii, w Pescarze, w Dams Università Roma Tre, Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro. Michele Carreca mieszka w Rzymie. W latach 2013 – 2015 był profesorem w Konserwatorium A. Scontrino w Trapani, gdzie prowadził klasę lutni i dawnych instrumentów szarpanych.
Zadanie dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego